DOLOR Y GLORIA
Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο Μπαντέρας, Πενέλοπε Κρουζ.
Διάρκεια: 113 λεπτά
Ώρα έναρξης: 21.00 (Μία προβολή)
Η ταινία «Πόνος και Δόξα» διηγείται μια σειρά από συναντήσεις που πραγματοποίησε ο Σαλβαδόρ Μάγιο, ένας σκηνοθέτης του κινηματογράφου που είναι πλέον στην παρακμή του. Κάποιες διαδραματίζονται στο παρόν, άλλες τις θυμάται: την παιδική του ηλικία στη δεκαετία του ’60, τη στιγμή που μετανάστευσε μαζί με τους γονείς του σε ένα χωριό στη Βαλένθια αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, την πρώτη του ερωτική επιθυμία, τον πρώτο του έρωτα στη Μαδρίτη τη δεκαετία του ’80, τον πόνο αυτού του χωρισμού ενώ ο έρωτας ήταν ακόμα έντονος, τη συγγραφή ως τη μόνη θεραπεία να ξεχνάς ό,τι δεν ξεχνιέται, την πρώτη επαφή με το σινεμά, και το απέραντο κενό που δημιουργεί η αδυναμία να συνεχίζεις να κάνεις ταινίες. Το «Πόνος και Δόξα» μιλάει για τη δημιουργία, για την δυσκολία να την διαχωρίζεις από τη ίδια τη ζωή και για τα πάθη που της δίνουν νόημα και ελπίδα. Εξερευνώντας το παρελθόν του, ο Σαλβαδόρ ανακαλύπτει την άμεση ανάγκη να το διηγηθεί λεπτομερώς, και μέσα από αυτό βρίσκει τη σωτηρία του.
Χωρίς να το είχα σχεδιάσει από την αρχή, το «Πόνος και Δόξα» αποτελεί το τρίτο μέρος μιας άτυπης τριλογίας που χρειάστηκαν 32 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Τα άλλα δύο μέρη είναι οι ταινίες «Ο Νόμος του Πόθου» (1987) και «Κακή Εκπαίδευση» (2004). Σε αυτές τις τρεις ταινίες, οι πρωταγωνιστές είναι άντρες και σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Επίσης, η επιθυμία και η μυθοπλασία αποτελούν τους πυρήνες της ιστορίας. Η μυθοπλασία και η ζωή είναι στις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος και η ζωή, όπως είναι φυσικό, περιλαμβάνει πόνο και δόξα. Η ταινία αποκαλύπτει, ανάμεσα σε διάφορα θέματα, δυο ερωτικές ιστορίες που άφησαν το σημάδι τους στον πρωταγωνιστή, δυο ιστορίες που κρίθηκαν με το πέρασμα του χρόνου και της μοίρας. Στην πρώτη ιστορία, ο πρωταγωνιστής αγνοεί την ύπαρξη της επιθυμίας ενώ στην δεύτερη ζει μία ερωτική περιπέτεια στη δεκαετία του ’80.
Η ιστορία του Εθισμού αναφέρεται στο πάθος του Σαλβαδόρ και του Φεντερίκο όταν ήταν ακόμα νέοι στη δεκαετία του ’80. Επιπλέον, εξηγεί τους λόγους που χώρισαν παρόλο που αγαπούσε ο ένας τον άλλον. Ο Φεντερίκο επιστρέφει στη Μαδρίτη ύστερα από τριάντα χρόνια. Πηγαίνει σε ένα θέατρο να περάσει την ώρα του και έκπληκτος συνειδητοποιεί πως παρακολουθεί την ιστορία του με το Φεντερίκο. Τα ονόματα μπορεί να έχουν αλλάξει αλλά ο πόνος, η ευτυχία και οι λόγοι για τους οποίους παράτησε τον Σαλβαδόρ είναι το θέμα της παράστασης. Στο μονόλογο του Αλμπέρτο Κρέσπο, ο Φεντερίκο αναγνωρίζει τον Σαλβαδόρ σε κάθε του λέξη, παρόλο που τον έχει γράψει ο Κρέσπο. Ο μονόλογος λειτουργεί ως αφορμή να συναντηθούν ξανά οι δύο πρώην εραστές.
ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ
MADRE
Σκηνοθεσία: Ροδρίχο Σορογκογιέν.
Πρωταγωνιστούν: Άλεξ Μπρεντεμίλ, Μάρτα Νιέτο.
Διάρκεια: 128 λεπτά
Ώρα έναρξης: 23.00 (Μία προβολή)
Δέκα χρόνια έχουν περάσει από την εξαφάνιση του εξάχρονου γιου της Έλενα. Στην τελευταία επικοινωνία της μαζί του, ο μικρός τής τηλεφώνησε για να της πει ότι είχε χαθεί σε μια παραλία στη Γαλλία και ότι δεν μπορούσε να βρει τον πατέρα του. Σήμερα, η Έλενα ζει στην ίδια παραλία και δουλεύει σ’ ένα εστιατόριο. Έχει επιτέλους αρχίσει να αφήνει πίσω της το τραγικό αυτό συμβάν, όταν γνωρίζει έναν Γάλλο έφηβο, που της θυμίζει τον χαμένο της γιο. Οι δυο τους θα αναπτύξουν μια σχέση, που θα σπείρει χάος και καχυποψίες στους γύρω τους.
Ο Ροντρίγκο Σορογκογιέν («Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει», « Έκπτωτος») επιστρέφει με ένα θρίλερ αναζήτησης, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου η Μάρτα Νιέτο τιμήθηκε με το Α’ βραβείο ερμηνείας στο τμήμα ORIZZONTI. Τρία χρονιά μετά από την υποψηφιότητά του για Όσκαρ για τη μικρού μήκους ταινία «Madre», ο Σορογκογιέν αποφάσισε να αφηγηθεί τη συνέχεια της ιστορίας. Η Έλενα λοιπόν μια μητέρα που έχει χάσει τον εξάχρονο γιό της, επιστρέφει δέκα χρόνια αργότερα στην ίδια παραλία απ’ όπου της τηλεφώνησε το παιδί της για τελευταία φορά, προσπαθώντας να διαχειριστεί την απώλεια. Εργάζεται ως υπεύθυνη σε ένα εστιατόριο και διατηρεί μια σχέση με έναν άνδρα που γνωρίζει όσα έχει περάσει. Μια μέρα όμως τυχαία θα δει ένα νεαρό αγόρι, που της θυμίζει τον γιο της και από μακριά θα αρχίσει να τον παρακολουθεί. Ο νεαρός όμως την ερωτεύεται και έτσι μεταξύ τους ξεκινάει μια περίεργη σχέση, που θα προκαλέσει την αντίδραση της οικογένειάς του και θα οδηγήσει την Έλενα στα όρια της εμμονής. Ενώ το κεντρικό αίσθημα στη μικρού μήκους του Σορογκογιέν ήταν ο φόβος, πράγμα που υπάρχει στην μεγάλης έντασης αρχική σκηνή της ταινίας, εδώ οι διαδρομές των προσώπων είναι λυτρωτικές, καθώς τελικά οδηγούν στην αποδοχή και στην αγάπη.