Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ - TOMORROWLAND
Σκηνοθεσία: Μπραντ Μπερντ.
Πρωταγωνιστούν: Τζορτζ Κλούνεϊ, Χιου Λόρι, Μπριτ Ρόμπερτσον, Ρέιφι Κασίντι, Τιμ ΜακΓκρο, Κάθριν Χαν, Κίγκαν-Μάικλ Κι.
Διάρκεια: 130 λεπτά
Ώρα έναρξης: 20.50 & 23.10 (Δυο προβολές)
Τετάρτη 21.20 & 23.30 (Δυο προβολές)
Η μοίρα φέρνει κοντά μια έξυπνη, αισιόδοξη έφηβη (Robertson) με έντονες επιστημονικές αναζητήσεις με ένα πρώην παιδί θαύμα και νυν απογοητευμένο, γκριζομάλλη εφευρέτη (Clooney). Οι δυο τους θα αναλάβουν μια επικίνδυνη αποστολή, καθώς θα αποκαλύψουν τα μυστικά ενός αινιγματικού μέρους, κάπου στον χώρο και στον χρόνο, που ακούει στο όνομα Η Χώρα του Αύριο (Tomorrowland). Αυτό που καλούνται να κάνουν, θα αλλάξει τον κόσμο και τους ίδιους για πάντα.
Η Χώρα του Αύριο, η πολυαναμενόμενη ταινία της Disney, είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές για το 2015. Με πρωταγωνιστή τον George Clooney, σε σκηνοθεσία του υπερ-ταλαντούχου Brad Bird (Ρατατούης, Οι Απίθανοι) και σενάριο του Damon Lindelof (Lost TV series) η ταινία ανήκει στο είδος της επιστημονικής φαντασίας και είναι αδιαμφισβήτητα στα πρότυπα της Disney: μία φαντασμαγορική περιπέτεια γεμάτη μυστήριο, δράση και εκπλήξεις με εντυπωσιακά σκηνικά, ένα παραμυθένιο παράλληλο σύμπαν και απολαυστικές ερμηνείες.
Το Tomorrowland δημιουργήθηκε από τον Walt Disney ως επιμέρους τμήμα της Disneyland το 1955. Ήταν η εποχή που οι Αμερικανοί φαντάζονταν ένα αισιόδοξο μέλλον. Από τότε, η κοινή γνώμη για το μέλλον του κόσμου έγινε πιο σκοτεινή. Ο σκηνοθέτης, Brad Bird σχολιάζει σχετικά: «Υπάρχουν δύο τρόποι να κοιτάξεις έναν άδειο καμβά. Ο ένας είναι να δεις το κενό και ο άλλος είναι να δεις τις ανεξάντλητες πιθανότητες. Κι έτσι μου αρέσει να αντικρίζω το μέλλον, γεμάτο δυνατότητες».
Η αλλαγή στον τρόπο σκέψης ενέπνευσε τον σεναριογράφο και παραγωγό Damon Lindelof, οπότε όταν άρχισε να συνθέτει την ιστορία του Tomorrowland αναζήτησε το νόημα αυτού του μέρους και τι θα εκπροσωπεί στην πλοκή. «Ήθελα κάτι που να περιέχει πραγματικά την αισιοδοξία εκείνης της εποχής», σχολιάζει.
Η ιστορία της Χώρας του Αύριο άρχισε με ένα κουτί που είχε την ταμπέλα «1952», το οποίο υποτίθεται ότι βρέθηκε τυχαία στα αρχεία των Disney Studios. Το μυστηριώδες κουτί περιείχε όλα τα εκπληκτικά μοντέλα, τα προσχέδια, τις φωτογραφίες και τις επιστολές που σχετίζονται με τη σύλληψη του Tomorrowland και της παγκόσμιας έκθεσης του 1964. O Lindelof είχε ενθουσιαστεί με αυτή την ανακάλυψη και θυμάται: «Άρχισα να φαντάζομαι ότι τα περιεχόμενα του κουτιού οδηγούσαν σε μία μυστική ιστορία που κανείς δεν ήξερε. Αλλά αν ήταν έτσι, ποια ήταν αυτή η ιστορία; Και η πιο προφανής απάντηση για μένα ήταν ότι υπήρχε πραγματικά ένα μέρος που λέγεται Tomorrowland που δεν ήταν απλώς ένα θεματικό πάρκο, αλλά υπήρχε όντως κάπου».
Ο Lindelof άρχισε να δουλεύει στην ιστορία κάνοντας έρευνα πάνω στην ιστορία της Disney και οδηγήθηκε στην εμπλοκή της Disney στην Παγκόσμια Έκθεση του 1964. «Ο Walt Disney ήταν ένας φουτουριστής» σχολιάζει ο Lindelof. «Ήταν οπτιμιστής. Θεωρούσε την τεχνολογία το κλειδί για έναν καλύτερο κόσμο, αλλά και για καλύτερη ψυχαγωγία. Για την Παγκόσμια Έκθεση του 1964, κατασκεύασε τρία παιχνίδια για λούνα παρκ, βασισμένα σε πρωτοποριακή χρήση της ρομποτικής».
Η επιτυχία της Παγκόσμιας Έκθεσης επέτρεψε στην Disney να εξασφαλίσει χρήματα για το project της επόμενης χρονιάς, την Πειραματική Πρωτότυπη Κοινότητα του Αύριο (Experimental Prototype Community of Tomorrow). Το όραμα του Disney είχε να κάνει με το μοντέλο μίας πόλης που θα ήταν ένα συνεχές πείραμα πάνω στην αστική ανάπτυξη και οργάνωση. Θα ήταν μία πραγματική Χώρα του Αύριο όπου η τεχνολογία θα δημιουργούσε το τέλειο περιβάλλον διαβίωσης. Ο Walt Disney πέθανε πριν να τη χτίσει και η εταιρεία αποφάσισε ότι δεν μπορούσε να στήσει αυτή την πόλη χωρίς τη συμβολή του. Η ιδέα αυτής υποδειγματικής κοινότητας μετατράπηκε σε δύο μικρές περιοχές για κατοικίες για τους υπαλλήλους και τις οικογένειες τους. Το πάρκο αυτό υπάρχει ακόμα και βρίσκεται στη Φλόριντα στην περιοχή Lake Buena Vista.
«Ο Walt Disney επινοούσε συνεχώς πράγματα» λέει ο σκηνοθέτης Brad Bird. «Ποτέ του δεν φοβήθηκε να είναι ο πρώτος που κάνει κάτι. Ήταν ανάμεσα στους πρώτους που έντυσαν τα κινούμενα σχέδια με χρώμα και ήχο. Η Fantasia είχε στερεοφωνικό ήχο 15 χρόνια πριν οποιαδήποτε άλλη ταινία. Όταν άρχισε να δουλεύει την ιδέα της Disneyland όλοι νόμιζαν ότι είναι τρελός. Η Χώρα του Αύριο εκπροσωπεί ακριβώς αυτό». «Ο ίδιος συνήθιζε να λέει: δεν κάνω ταινίες για να βγάζω χρήματα, βγάζω χρήματα για να κάνω ταινίες. Τέλειος τύπος; Όταν βλέπεις πόσα κατάφερε στη ζωή του είναι απίστευτο. Οπότε τον θεωρώ πρωτοπόρο. Λειτουργούσε προληπτικά και είχε θετική άποψη για το μέλλον» προσθέτει ο σκηνοθέτης.
Όταν ολοκληρώθηκε η έρευνα του Lindelof, προσέγγισε τον Jeff Jensen για να τον βοηθήσει περεταίρω με τη ιστορία του. «Όταν έκανα το Lost» λέει ο Lindelof, « ο Jeff εργαζόταν ως δημοσιογράφος στο Entertainment Weekly. Είχε ένα ιδιαίτερα δημιουργικό μυαλό. Έβλεπε το Lost κάθε εβδομάδα και σκεφτόταν θεότρελες θεωρίες που ήταν τόσο ευρηματικές που συχνά έπιανα τον εαυτό μου να εύχεται να ήμουν αρκετά έξυπνος για να έκανα τη σειρά σχετικά με αυτό που ο Jeff νόμιζε ότι αφορούσε το σόου. Οπότε ήταν ακριβώς ο τύπος που χρειαζόμουν να με βοηθήσει να μαγειρέψω μία ιστορία που συνέδεε όλα τα περιεχόμενα αυτού του κουτιού».
Σχετικά με την ιστορία της ταινίας ο Bird μας λέει: «Είναι μία ασυνήθιστη ιστορία και οι πρωταγωνιστές είναι αντισυμβατικοί. Είναι μία ευκαιρία να γίνει δουλειά σε μεγαλύτερη κλίμακα το οποίο μπορεί να είναι γεμάτο εκπλήξεις. Ενσωματώνει και τις δύο όψεις του μέλλοντος. Την τρομαχτική και την εκπληκτική. Και οι δύο είναι άγνωστες και αυτό κάνει τη διαδρομή ενδιαφέρουσα».
Σκηνοθεσία: Μπραντ Μπερντ.
Πρωταγωνιστούν: Τζορτζ Κλούνεϊ, Χιου Λόρι, Μπριτ Ρόμπερτσον, Ρέιφι Κασίντι, Τιμ ΜακΓκρο, Κάθριν Χαν, Κίγκαν-Μάικλ Κι.
Διάρκεια: 130 λεπτά
Ώρα έναρξης: 20.50 & 23.10 (Δυο προβολές)
Τετάρτη 21.20 & 23.30 (Δυο προβολές)
Η μοίρα φέρνει κοντά μια έξυπνη, αισιόδοξη έφηβη (Robertson) με έντονες επιστημονικές αναζητήσεις με ένα πρώην παιδί θαύμα και νυν απογοητευμένο, γκριζομάλλη εφευρέτη (Clooney). Οι δυο τους θα αναλάβουν μια επικίνδυνη αποστολή, καθώς θα αποκαλύψουν τα μυστικά ενός αινιγματικού μέρους, κάπου στον χώρο και στον χρόνο, που ακούει στο όνομα Η Χώρα του Αύριο (Tomorrowland). Αυτό που καλούνται να κάνουν, θα αλλάξει τον κόσμο και τους ίδιους για πάντα.
Η Χώρα του Αύριο, η πολυαναμενόμενη ταινία της Disney, είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές για το 2015. Με πρωταγωνιστή τον George Clooney, σε σκηνοθεσία του υπερ-ταλαντούχου Brad Bird (Ρατατούης, Οι Απίθανοι) και σενάριο του Damon Lindelof (Lost TV series) η ταινία ανήκει στο είδος της επιστημονικής φαντασίας και είναι αδιαμφισβήτητα στα πρότυπα της Disney: μία φαντασμαγορική περιπέτεια γεμάτη μυστήριο, δράση και εκπλήξεις με εντυπωσιακά σκηνικά, ένα παραμυθένιο παράλληλο σύμπαν και απολαυστικές ερμηνείες.
Το Tomorrowland δημιουργήθηκε από τον Walt Disney ως επιμέρους τμήμα της Disneyland το 1955. Ήταν η εποχή που οι Αμερικανοί φαντάζονταν ένα αισιόδοξο μέλλον. Από τότε, η κοινή γνώμη για το μέλλον του κόσμου έγινε πιο σκοτεινή. Ο σκηνοθέτης, Brad Bird σχολιάζει σχετικά: «Υπάρχουν δύο τρόποι να κοιτάξεις έναν άδειο καμβά. Ο ένας είναι να δεις το κενό και ο άλλος είναι να δεις τις ανεξάντλητες πιθανότητες. Κι έτσι μου αρέσει να αντικρίζω το μέλλον, γεμάτο δυνατότητες».
Η αλλαγή στον τρόπο σκέψης ενέπνευσε τον σεναριογράφο και παραγωγό Damon Lindelof, οπότε όταν άρχισε να συνθέτει την ιστορία του Tomorrowland αναζήτησε το νόημα αυτού του μέρους και τι θα εκπροσωπεί στην πλοκή. «Ήθελα κάτι που να περιέχει πραγματικά την αισιοδοξία εκείνης της εποχής», σχολιάζει.
Η ιστορία της Χώρας του Αύριο άρχισε με ένα κουτί που είχε την ταμπέλα «1952», το οποίο υποτίθεται ότι βρέθηκε τυχαία στα αρχεία των Disney Studios. Το μυστηριώδες κουτί περιείχε όλα τα εκπληκτικά μοντέλα, τα προσχέδια, τις φωτογραφίες και τις επιστολές που σχετίζονται με τη σύλληψη του Tomorrowland και της παγκόσμιας έκθεσης του 1964. O Lindelof είχε ενθουσιαστεί με αυτή την ανακάλυψη και θυμάται: «Άρχισα να φαντάζομαι ότι τα περιεχόμενα του κουτιού οδηγούσαν σε μία μυστική ιστορία που κανείς δεν ήξερε. Αλλά αν ήταν έτσι, ποια ήταν αυτή η ιστορία; Και η πιο προφανής απάντηση για μένα ήταν ότι υπήρχε πραγματικά ένα μέρος που λέγεται Tomorrowland που δεν ήταν απλώς ένα θεματικό πάρκο, αλλά υπήρχε όντως κάπου».
Ο Lindelof άρχισε να δουλεύει στην ιστορία κάνοντας έρευνα πάνω στην ιστορία της Disney και οδηγήθηκε στην εμπλοκή της Disney στην Παγκόσμια Έκθεση του 1964. «Ο Walt Disney ήταν ένας φουτουριστής» σχολιάζει ο Lindelof. «Ήταν οπτιμιστής. Θεωρούσε την τεχνολογία το κλειδί για έναν καλύτερο κόσμο, αλλά και για καλύτερη ψυχαγωγία. Για την Παγκόσμια Έκθεση του 1964, κατασκεύασε τρία παιχνίδια για λούνα παρκ, βασισμένα σε πρωτοποριακή χρήση της ρομποτικής».
Η επιτυχία της Παγκόσμιας Έκθεσης επέτρεψε στην Disney να εξασφαλίσει χρήματα για το project της επόμενης χρονιάς, την Πειραματική Πρωτότυπη Κοινότητα του Αύριο (Experimental Prototype Community of Tomorrow). Το όραμα του Disney είχε να κάνει με το μοντέλο μίας πόλης που θα ήταν ένα συνεχές πείραμα πάνω στην αστική ανάπτυξη και οργάνωση. Θα ήταν μία πραγματική Χώρα του Αύριο όπου η τεχνολογία θα δημιουργούσε το τέλειο περιβάλλον διαβίωσης. Ο Walt Disney πέθανε πριν να τη χτίσει και η εταιρεία αποφάσισε ότι δεν μπορούσε να στήσει αυτή την πόλη χωρίς τη συμβολή του. Η ιδέα αυτής υποδειγματικής κοινότητας μετατράπηκε σε δύο μικρές περιοχές για κατοικίες για τους υπαλλήλους και τις οικογένειες τους. Το πάρκο αυτό υπάρχει ακόμα και βρίσκεται στη Φλόριντα στην περιοχή Lake Buena Vista.
«Ο Walt Disney επινοούσε συνεχώς πράγματα» λέει ο σκηνοθέτης Brad Bird. «Ποτέ του δεν φοβήθηκε να είναι ο πρώτος που κάνει κάτι. Ήταν ανάμεσα στους πρώτους που έντυσαν τα κινούμενα σχέδια με χρώμα και ήχο. Η Fantasia είχε στερεοφωνικό ήχο 15 χρόνια πριν οποιαδήποτε άλλη ταινία. Όταν άρχισε να δουλεύει την ιδέα της Disneyland όλοι νόμιζαν ότι είναι τρελός. Η Χώρα του Αύριο εκπροσωπεί ακριβώς αυτό». «Ο ίδιος συνήθιζε να λέει: δεν κάνω ταινίες για να βγάζω χρήματα, βγάζω χρήματα για να κάνω ταινίες. Τέλειος τύπος; Όταν βλέπεις πόσα κατάφερε στη ζωή του είναι απίστευτο. Οπότε τον θεωρώ πρωτοπόρο. Λειτουργούσε προληπτικά και είχε θετική άποψη για το μέλλον» προσθέτει ο σκηνοθέτης.
Όταν ολοκληρώθηκε η έρευνα του Lindelof, προσέγγισε τον Jeff Jensen για να τον βοηθήσει περεταίρω με τη ιστορία του. «Όταν έκανα το Lost» λέει ο Lindelof, « ο Jeff εργαζόταν ως δημοσιογράφος στο Entertainment Weekly. Είχε ένα ιδιαίτερα δημιουργικό μυαλό. Έβλεπε το Lost κάθε εβδομάδα και σκεφτόταν θεότρελες θεωρίες που ήταν τόσο ευρηματικές που συχνά έπιανα τον εαυτό μου να εύχεται να ήμουν αρκετά έξυπνος για να έκανα τη σειρά σχετικά με αυτό που ο Jeff νόμιζε ότι αφορούσε το σόου. Οπότε ήταν ακριβώς ο τύπος που χρειαζόμουν να με βοηθήσει να μαγειρέψω μία ιστορία που συνέδεε όλα τα περιεχόμενα αυτού του κουτιού».
Σχετικά με την ιστορία της ταινίας ο Bird μας λέει: «Είναι μία ασυνήθιστη ιστορία και οι πρωταγωνιστές είναι αντισυμβατικοί. Είναι μία ευκαιρία να γίνει δουλειά σε μεγαλύτερη κλίμακα το οποίο μπορεί να είναι γεμάτο εκπλήξεις. Ενσωματώνει και τις δύο όψεις του μέλλοντος. Την τρομαχτική και την εκπληκτική. Και οι δύο είναι άγνωστες και αυτό κάνει τη διαδρομή ενδιαφέρουσα».