ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΖΙΓΚΟΛΟ (FIDING GIGOLO)
Σκηνοθεσία: Τζον Τορτούρο.
Πρωταγωνιστούν: Γούντι Άλεν, Τζον Τορτούρο, Σάρον Στόουν, Βανέσα Παραντί, Σοφία Βεργκάρα
Διάρκεια: 90 λεπτά
Ώρα έναρξης:
Πέμπτη, Σάββατο & Κυριακή 21.00 & 23.00 (Δυο προβολές)
Παρασκευή & Τετάρτη 21.30 & 23.15 (Δύο προβολές)
Δευτέρα & Τρίτη 23.00 (Μία προβολή)
ΔΕΥΤΕΡΑ 21 & ΤΡΙΤΗ 22 Ιουλίου
Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO (THE MOVIE LEGO)
Σκηνοθεσία: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Ώρα έναρξης: 21.00 (Μία προβολή) (Μεταγλωττισμένη)
Σκηνοθεσία: Τζον Τορτούρο.
Πρωταγωνιστούν: Γούντι Άλεν, Τζον Τορτούρο, Σάρον Στόουν, Βανέσα Παραντί, Σοφία Βεργκάρα
Διάρκεια: 90 λεπτά
Ώρα έναρξης:
Πέμπτη, Σάββατο & Κυριακή 21.00 & 23.00 (Δυο προβολές)
Παρασκευή & Τετάρτη 21.30 & 23.15 (Δύο προβολές)
Δευτέρα & Τρίτη 23.00 (Μία προβολή)
ΔΕΥΤΕΡΑ 21 & ΤΡΙΤΗ 22 Ιουλίου
Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO (THE MOVIE LEGO)
Σκηνοθεσία: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Ώρα έναρξης: 21.00 (Μία προβολή) (Μεταγλωττισμένη)
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΖΙΓΚΟΛΟ (FIDING GIGOLO)
Σκηνοθεσία: Τζον Τορτούρο.
Πρωταγωνιστούν: Γούντι Άλεν, Τζον Τορτούρο, Σάρον Στόουν, Βανέσα Παραντί, Σοφία Βεργκάρα
Διάρκεια: 90 λεπτά
Ώρα έναρξης:
Πέμπτη, Σάββατο & Κυριακή 21.00 & 23.00 (Δυο προβολές)
Παρασκευή & Τετάρτη 21.30 & 23.15 (Δύο προβολές)
Δευτέρα & Τρίτη 23.00 (Μία προβολή)
Σκηνοθεσία: Τζον Τορτούρο.
Πρωταγωνιστούν: Γούντι Άλεν, Τζον Τορτούρο, Σάρον Στόουν, Βανέσα Παραντί, Σοφία Βεργκάρα
Διάρκεια: 90 λεπτά
Ώρα έναρξης:
Πέμπτη, Σάββατο & Κυριακή 21.00 & 23.00 (Δυο προβολές)
Παρασκευή & Τετάρτη 21.30 & 23.15 (Δύο προβολές)
Δευτέρα & Τρίτη 23.00 (Μία προβολή)
Ο αειθαλής Γούντι Άλεν αφήνει την καρέκλα του σκηνοθέτη στον Τζον Τορτούρο (“ROMANCE & CIGARETTES”, “PASSIONE”) και αναλαμβάνει ρόλο πρωταγωνιστή σε αυτή την κομεντί που πλημμυρίζει την μεγάλη οθόνη με γοητευτικές εικόνες της Νέας Υόρκης, αυτοσαρκαστικό χιούμορ, σαγηνευτικές γυναίκες και υπέροχες τζαζ και λάτιν μουσικές.
Το “ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΖΙΓΚΟΛΟ” εστιάζεται στη μόνιμη και ανικανοποίητη αναζήτηση της ευτυχίας μέσα από την αγάπη και το σεξ. Ο Τορτούρο είχε ανέκαθεν μια εμμονή με το σεξ, το οποίο “…είναι μια επιθυμία που όλοι οι άνθρωποι έχουν, και που δεν ικανοποιείται ποτέ”, όπως λέει ο ίδιος. Οι γυναίκες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και ιδιαίτερη βαρύτητα στην ταινία, αφού ο Τορτούρο “δεν θέλει να ξαναδεί ποτέ του ταινία στην οποία πρωταγωνιστούν μόνο άνδρες”. Ακόμα μία ιδιαιτερότητα της ταινίας είναι ο παράλληλος ρόλος σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή του Τορτούρο. “Η συνεχής αλλαγή μεταξύ των δύο ρόλων είναι σχιζοφρενική σε ορισμένο βαθμό”, όπως λέει ο ίδιος.
Η ταινία, μια κωμωδία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Τζον Τορτούρο, αφηγείται την ιστορία ενός ντροπαλού υπαλλήλου βιβλιοπωλείου, του Φιοβαράντε, που έχει δεύτερη ζωή.
Τα βράδια δουλεύει σαν ζιγκολό για να βοηθήσει τον φίλο του Μάρεϋ που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
Τον ρόλο κρατά ο ίδιος ο Τορτούρο ενώ ο Γούντυ Άλεν υποδύεται τον Μάρεϋ, ο οποίος λειτουργεί σαν μάνατζερ του επίδοξου Δον Ζουάν.
Είναι από τις σπάνιες φορές που ο Άλεν υποδύεται έναν ρόλο σε ταινία την οποία δεν έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος. “Πιστεύω πολύ στον Τζον ως σκηνοθέτη και ως ηθοποιό, κι ένιωσα πως ο Μάρεϊ ήταν ένας ρόλος που μου ταίριαζε και που θα μπορούσα να υποδυθώ”, δηλώνει.
Πόσο αυτονόητο είναι όμως να σκηνοθετεί κανείς τον Γούντυ Άλεν;
«Αρχικά ένοιωθα ταραχή αλλά αποδείχθηκε ο πιο εύκολος άνθρωπος στον κόσμο για να συνεργαστεί κανείς. Ο Γούντι είναι καταπληκτικός κι ευχάριστος να δουλεύεις μαζί του, διαθέτοντας πολλές πρωτότυπες ιδέες. Ορισμένες φορές του αρέσει να αυτοσχεδιάζει λιγάκι, να σταματάει, να επανέρχεται. Ήταν τέλειος στη συνεργασία, ένας πρίγκηπας και καμιά φορά του έδινα οδηγίες όπως “Να, τώρα είναι μια σημαντική στιγμή. Εδώ μπορείς να ρίξεις τους ρυθμούς”. Εφόσον του φαινόταν λογικό, ακολουθούσε τις οδηγίες. Αν όχι, με ρωτούσε αλλά το έκανε σπάνια» περιγράφει ο Τζον Τορτούρο.
Οι Μάρεϊ (Άλεν) και Φιοβαράντε (Τορτούρο) σχηματίζουν αχτύπητο δίδυμο ως αντίθετοι χαρακτήρες. “Ο Μάρεϊ είναι ρεαλιστής και συμφεροντολόγος: βλέπει την πρόταση της Δρ. Πάρκερ ως ευκαιρία για κέρδος και την αρπάζει. Έχει μία έξυπνη ιδέα, η οποία μπορεί να πετύχει στην αρχή, αλλά έχει μεγάλες πιθανότητες να αποτύχει στην πορεία, αφού είναι παράλογη…” , δηλώνει ο πρωταγωνιστής Άλεν. Από την άλλη, ο Φιοβαράντε είναι ένας ρομαντικός, ευαίσθητος και κλειστός χαρακτήρας, που ζει χωρίς πολλές φιλοδοξίες. Η πρόταση της Δρ. Πάρκερ τον κάνει να νιώσει άβολα, αφού δεν του αρέσει να μπλέκει τον έρωτα με το χρήμα. Παρόλα αυτά, η μέτρια οικονομική του κατάσταση τον πιέζει και πιθανόν να αναγκαστεί να τη δεχτεί στο τέλος…
Παρά την επαγγελματική της επιτυχία, οι επιλογές που κάνει στη ζωή της είναι βασισμένες στο τι πρέπει να κάνει, παρά στο τι θέλει να κάνει. Κατά συνέπεια, η Δρ. Πάρκερ (Σάρον Στόουν) είναι αρκετά μπλεγμένη στα αισθηματικά της, παρά τον επιφανειακά τέλειο γάμο της. “…Είναι σαν ένα λουλούδι που δεν έχει ακόμα ανθίσει… Θέλει τον Φιοβαράντε στη ζωή της, ελπίζοντας πως θα είναι εκείνος ο οποίος θα “ανοίξει” την καρδιά της…”, σχολιάζει η Στόουν. “Η ευάλωτη πλευρά της Σάρον την κάνει κατάλληλη για το ρόλο της Δρ. Πάρκερ. Ακόμα, η γενναιότητά της με κέρδισε από την πρώτη στιγμή…” παραδέχεται ο Τορτούρο.
Σε αντίθεση με τη Δρ. Πάρκερ, η σέξι Σελίμα (Σοφία Βεργκάρα) έχει φοβερή αυτοπεποίθηση και άνεση με τον Φιοβαράντε. Είναι ο πιο ανάλαφρος χαρακτήρας στην ταινία, και “ατρόμητη!”, όπως τη χαρακτηρίζει η ίδια η Βεργκάρα. “Θέλει να περνάει καλά, να παίρνει ρίσκα στη ζωή της, και το γεγονός ότι είναι παντρεμένη δεν την εμποδίζει σε καμία περίπτωση.” “Η Σελίμα είναι διασκεδαστική και έχει απίστευτο χιούμορ, και η Βεργκάρα ήταν ιδανική για αυτόν τον τόσο εκφραστικό χαρακτήρα”, σύμφωνα με τον Τορτούρο, ο οποίος επαινεί τις υποκριτικές ικανότητές της και τη βρίσκει κωμική εκ φύσεως.
Η Σοφία Βεργκάρα υποδύεται μια γυναίκα που επιθυμεί να έχει μια σχέση σε τρίο με τον χαρακτήρα που υποδύεται η Σάρον Στόουν. Στην ταινία έκανε την πρώτη της ερωτική σκηνή.
«Πρώτα απ‘όλα και μόνο στη σκέψη πως έκανε μια σκηνή με τη Σάρον Στόουν με άγχωνε πολύ. Αλλά στη συνέχεια όταν ήρθε στο πλατώ και τη γνώρισα το στυλ της ήταν: “Ακολούθησε εμένα. Το έχω κάνει χιλιάδες φορές”. Οπότε όπως καταλαβαίνετε ανέλαβε εκείνη. Το να δουλεύεις με τον Τζον Τορτούρο είναι επίσης φανταστικό. Σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα στο γύρισμα, σε χαλαρώνει και όλα πάνε πολύ στρωτά», λέει η Σοφία Βεργκάρα για την εμπειρία της από τα γυρίσματα.
Στην ταινία παίζει και η βραβευμένη Γαλλίδα ηθοποιός και διεθνής τραγουδίστρια, Βανέσα Παραντί η οποία κάνει το ξεκίνημά της σε Αγγλόφωνες ταινίες. Υποδύεται μια Εβραία χήρα που ερωτεύεται τον Τζον Τορτούρο, τον «Ερασιτέχνη Ζιγκολό». Σχετικά με το κεντρικό μήνυμα της ταινίας, η ίδια λέει: "Πρέπει να ζούμε το σήμερα σαν να είναι η τελευταία μας μέρα. Όταν υπάρχει ομορφιά γύρω μας πρέπει να την εκτιμούμε και τις ευκαιρίες να τις αρπάζουμε. Όλοι μας αξίζουμε την ευτυχία…"
ΔΕΥΤΕΡΑ 21 & ΤΡΙΤΗ 22 Ιουλίου
Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO
THE MOVIE LEGO
Σκηνοθεσία: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Ώρα έναρξης: 21.00 (Μία προβολή) (Μεταγλωττισμένη)
Ο Εμετ είναι ένα κανονικό, συνηθισμένο Lego, ένας εργάτης που μπορεί να καταφέρει τα πάντα, αρκεί να… ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες που βρίσκονται στο κουτί. Είναι θετικός και χαρούμενος και οι απλούστερες στιγμές της ζωής τον γεμίζουν ευτυχία. Μέχρι που μια παράξενη συγκυρία θα τον οδηγήσει στα πιο απρόσμενα μονοπάτια. Σύμφωνα με μια αμφίβολη αρχαία προφητεία, ο Εμετ είναι ο «Εκλεκτός» και ο μόνος ικανός να σώσει τον κόσμο των Lego από την απειλή του Μοχθηρού που θέλει, φεύ, να ακινητοποιήσει όλα τα Lego με κόλλα στιγμής.
Μπορεί στην πρώτη ματιά να μοιάζει με το απόλυτο placement movie, αλλά η «Ταινία Lego», παρά την εξασφάλιση και του budget της και των εισιτηρίων της, τολμά να πάει πολλά βήματα παραπέρα στο δρόμο της ακραίας φαντασίας και να εξελιχθεί στην πιο φευγάτη, ξέφρενη, τολμηρή και διασκεδαστική ταινία animation της σεζόν: το γεγονός ότι υπογράφεται από τους δύο δημιουργούς του «Βρέχει Κεφτέδες» δεν είναι τυχαίο για το τριπαρισμένο χιούμορ της.
Εικαστικά, η ταινία βάζει τα Lego να κινούνται σα… Lego, δηλαδή μονοκόμματα και μηχανικά, χαρίζοντάς τους όμως εκφραστικά πρόσωπα και την ικανότητα να συναρμολογούν ένα απεριόριστο σύμπαν από τουβλάκια, αλλά και να αποκτούν μαγικές ικανότητες μαγικές, ανθρώπινα συναισθήματα, τρισδιάστατες προσωπικότητες, ενώ μιλούν με αξέχαστες ατάκες που θα λυγίσουν το ενήλικο κοινό.
Οι αυτοαναφορές εμφανίζονται στην οθόνη με χαριτωμένη εκκεντρικότητα, ενώ παρελαύνουν όχι μόνο τα γνωστά, κλασικά Lego, αλλά και όλες οι «ειδικές εκδόσεις», στην ιστορία της εταιρείας, από τη Χελόου Κίτι και τον Σακίλ Ο’ Νιλ (με τη φωνή του ίδιου), μέχρι τον Μπάτμαν, τους ήρωες του «Πολέμου των Αστρων» και… τον Αβραάμ Λίνκολν, με τον πιο αυτοσαρκαστικό τρόπο.
Πέρα, όμως, από τη δημιουργικότητα των εικόνων, η ακόμα μεγαλύτερη φαντασία βρίσκεται στο σενάριο, με την περιπέτεια του Εμετ και των κατ’ ανάγκη φίλων του να εκτυλίσσεται ακριβώς με τους κανόνες που σκέφτεται, στιγμή με τη στιγμή, ένα παιδί που παίζει με τα Lego του στο χαλί: δηλαδή, χωρίς καθόλου κανόνες, σ’ ένα σύμπαν όπου όλα επιτρέπονται, όλα διορθώνονται, η υπέρβαση είναι εύκολα προσεγγίσιμη και η ψυχή του παραμένει ακαταμάχητα καλοπροαίρετη και ιδεαλιστική, γεμάτη αγάπη και πίστη στο ότι οι πιο κακοί ήρωες μπορούν να γίνουν καλοί αν κάποιος νοιαστεί γι’ αυτούς.
Σε μια κωμωδία χωρίς όρια, με εικόνες χωρίς ορίζοντα, δεν είναι μόνο τα παιδιά που θα ενθουσιαστούν με την «Ταινία Lego»: είναι και οι μεγαλύτεροι, που χωρίς ίχνος προσπάθειας θα παραδοθούν σε μια ευκαιρία να αδειάσουν το μυαλό τους και να σκεφτούν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ενώσουν δυο πλαστικά τουβλάκια για να φτιάξουν ένα νέο, μαγικό κόσμο, όπως παλιά.
Το “ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΖΙΓΚΟΛΟ” εστιάζεται στη μόνιμη και ανικανοποίητη αναζήτηση της ευτυχίας μέσα από την αγάπη και το σεξ. Ο Τορτούρο είχε ανέκαθεν μια εμμονή με το σεξ, το οποίο “…είναι μια επιθυμία που όλοι οι άνθρωποι έχουν, και που δεν ικανοποιείται ποτέ”, όπως λέει ο ίδιος. Οι γυναίκες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και ιδιαίτερη βαρύτητα στην ταινία, αφού ο Τορτούρο “δεν θέλει να ξαναδεί ποτέ του ταινία στην οποία πρωταγωνιστούν μόνο άνδρες”. Ακόμα μία ιδιαιτερότητα της ταινίας είναι ο παράλληλος ρόλος σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή του Τορτούρο. “Η συνεχής αλλαγή μεταξύ των δύο ρόλων είναι σχιζοφρενική σε ορισμένο βαθμό”, όπως λέει ο ίδιος.
Η ταινία, μια κωμωδία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Τζον Τορτούρο, αφηγείται την ιστορία ενός ντροπαλού υπαλλήλου βιβλιοπωλείου, του Φιοβαράντε, που έχει δεύτερη ζωή.
Τα βράδια δουλεύει σαν ζιγκολό για να βοηθήσει τον φίλο του Μάρεϋ που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
Τον ρόλο κρατά ο ίδιος ο Τορτούρο ενώ ο Γούντυ Άλεν υποδύεται τον Μάρεϋ, ο οποίος λειτουργεί σαν μάνατζερ του επίδοξου Δον Ζουάν.
Είναι από τις σπάνιες φορές που ο Άλεν υποδύεται έναν ρόλο σε ταινία την οποία δεν έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος. “Πιστεύω πολύ στον Τζον ως σκηνοθέτη και ως ηθοποιό, κι ένιωσα πως ο Μάρεϊ ήταν ένας ρόλος που μου ταίριαζε και που θα μπορούσα να υποδυθώ”, δηλώνει.
Πόσο αυτονόητο είναι όμως να σκηνοθετεί κανείς τον Γούντυ Άλεν;
«Αρχικά ένοιωθα ταραχή αλλά αποδείχθηκε ο πιο εύκολος άνθρωπος στον κόσμο για να συνεργαστεί κανείς. Ο Γούντι είναι καταπληκτικός κι ευχάριστος να δουλεύεις μαζί του, διαθέτοντας πολλές πρωτότυπες ιδέες. Ορισμένες φορές του αρέσει να αυτοσχεδιάζει λιγάκι, να σταματάει, να επανέρχεται. Ήταν τέλειος στη συνεργασία, ένας πρίγκηπας και καμιά φορά του έδινα οδηγίες όπως “Να, τώρα είναι μια σημαντική στιγμή. Εδώ μπορείς να ρίξεις τους ρυθμούς”. Εφόσον του φαινόταν λογικό, ακολουθούσε τις οδηγίες. Αν όχι, με ρωτούσε αλλά το έκανε σπάνια» περιγράφει ο Τζον Τορτούρο.
Οι Μάρεϊ (Άλεν) και Φιοβαράντε (Τορτούρο) σχηματίζουν αχτύπητο δίδυμο ως αντίθετοι χαρακτήρες. “Ο Μάρεϊ είναι ρεαλιστής και συμφεροντολόγος: βλέπει την πρόταση της Δρ. Πάρκερ ως ευκαιρία για κέρδος και την αρπάζει. Έχει μία έξυπνη ιδέα, η οποία μπορεί να πετύχει στην αρχή, αλλά έχει μεγάλες πιθανότητες να αποτύχει στην πορεία, αφού είναι παράλογη…” , δηλώνει ο πρωταγωνιστής Άλεν. Από την άλλη, ο Φιοβαράντε είναι ένας ρομαντικός, ευαίσθητος και κλειστός χαρακτήρας, που ζει χωρίς πολλές φιλοδοξίες. Η πρόταση της Δρ. Πάρκερ τον κάνει να νιώσει άβολα, αφού δεν του αρέσει να μπλέκει τον έρωτα με το χρήμα. Παρόλα αυτά, η μέτρια οικονομική του κατάσταση τον πιέζει και πιθανόν να αναγκαστεί να τη δεχτεί στο τέλος…
Παρά την επαγγελματική της επιτυχία, οι επιλογές που κάνει στη ζωή της είναι βασισμένες στο τι πρέπει να κάνει, παρά στο τι θέλει να κάνει. Κατά συνέπεια, η Δρ. Πάρκερ (Σάρον Στόουν) είναι αρκετά μπλεγμένη στα αισθηματικά της, παρά τον επιφανειακά τέλειο γάμο της. “…Είναι σαν ένα λουλούδι που δεν έχει ακόμα ανθίσει… Θέλει τον Φιοβαράντε στη ζωή της, ελπίζοντας πως θα είναι εκείνος ο οποίος θα “ανοίξει” την καρδιά της…”, σχολιάζει η Στόουν. “Η ευάλωτη πλευρά της Σάρον την κάνει κατάλληλη για το ρόλο της Δρ. Πάρκερ. Ακόμα, η γενναιότητά της με κέρδισε από την πρώτη στιγμή…” παραδέχεται ο Τορτούρο.
Σε αντίθεση με τη Δρ. Πάρκερ, η σέξι Σελίμα (Σοφία Βεργκάρα) έχει φοβερή αυτοπεποίθηση και άνεση με τον Φιοβαράντε. Είναι ο πιο ανάλαφρος χαρακτήρας στην ταινία, και “ατρόμητη!”, όπως τη χαρακτηρίζει η ίδια η Βεργκάρα. “Θέλει να περνάει καλά, να παίρνει ρίσκα στη ζωή της, και το γεγονός ότι είναι παντρεμένη δεν την εμποδίζει σε καμία περίπτωση.” “Η Σελίμα είναι διασκεδαστική και έχει απίστευτο χιούμορ, και η Βεργκάρα ήταν ιδανική για αυτόν τον τόσο εκφραστικό χαρακτήρα”, σύμφωνα με τον Τορτούρο, ο οποίος επαινεί τις υποκριτικές ικανότητές της και τη βρίσκει κωμική εκ φύσεως.
Η Σοφία Βεργκάρα υποδύεται μια γυναίκα που επιθυμεί να έχει μια σχέση σε τρίο με τον χαρακτήρα που υποδύεται η Σάρον Στόουν. Στην ταινία έκανε την πρώτη της ερωτική σκηνή.
«Πρώτα απ‘όλα και μόνο στη σκέψη πως έκανε μια σκηνή με τη Σάρον Στόουν με άγχωνε πολύ. Αλλά στη συνέχεια όταν ήρθε στο πλατώ και τη γνώρισα το στυλ της ήταν: “Ακολούθησε εμένα. Το έχω κάνει χιλιάδες φορές”. Οπότε όπως καταλαβαίνετε ανέλαβε εκείνη. Το να δουλεύεις με τον Τζον Τορτούρο είναι επίσης φανταστικό. Σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα στο γύρισμα, σε χαλαρώνει και όλα πάνε πολύ στρωτά», λέει η Σοφία Βεργκάρα για την εμπειρία της από τα γυρίσματα.
Στην ταινία παίζει και η βραβευμένη Γαλλίδα ηθοποιός και διεθνής τραγουδίστρια, Βανέσα Παραντί η οποία κάνει το ξεκίνημά της σε Αγγλόφωνες ταινίες. Υποδύεται μια Εβραία χήρα που ερωτεύεται τον Τζον Τορτούρο, τον «Ερασιτέχνη Ζιγκολό». Σχετικά με το κεντρικό μήνυμα της ταινίας, η ίδια λέει: "Πρέπει να ζούμε το σήμερα σαν να είναι η τελευταία μας μέρα. Όταν υπάρχει ομορφιά γύρω μας πρέπει να την εκτιμούμε και τις ευκαιρίες να τις αρπάζουμε. Όλοι μας αξίζουμε την ευτυχία…"
ΔΕΥΤΕΡΑ 21 & ΤΡΙΤΗ 22 Ιουλίου
Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO
THE MOVIE LEGO
Σκηνοθεσία: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Ώρα έναρξης: 21.00 (Μία προβολή) (Μεταγλωττισμένη)
Ο Εμετ είναι ένα κανονικό, συνηθισμένο Lego, ένας εργάτης που μπορεί να καταφέρει τα πάντα, αρκεί να… ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες που βρίσκονται στο κουτί. Είναι θετικός και χαρούμενος και οι απλούστερες στιγμές της ζωής τον γεμίζουν ευτυχία. Μέχρι που μια παράξενη συγκυρία θα τον οδηγήσει στα πιο απρόσμενα μονοπάτια. Σύμφωνα με μια αμφίβολη αρχαία προφητεία, ο Εμετ είναι ο «Εκλεκτός» και ο μόνος ικανός να σώσει τον κόσμο των Lego από την απειλή του Μοχθηρού που θέλει, φεύ, να ακινητοποιήσει όλα τα Lego με κόλλα στιγμής.
Μπορεί στην πρώτη ματιά να μοιάζει με το απόλυτο placement movie, αλλά η «Ταινία Lego», παρά την εξασφάλιση και του budget της και των εισιτηρίων της, τολμά να πάει πολλά βήματα παραπέρα στο δρόμο της ακραίας φαντασίας και να εξελιχθεί στην πιο φευγάτη, ξέφρενη, τολμηρή και διασκεδαστική ταινία animation της σεζόν: το γεγονός ότι υπογράφεται από τους δύο δημιουργούς του «Βρέχει Κεφτέδες» δεν είναι τυχαίο για το τριπαρισμένο χιούμορ της.
Εικαστικά, η ταινία βάζει τα Lego να κινούνται σα… Lego, δηλαδή μονοκόμματα και μηχανικά, χαρίζοντάς τους όμως εκφραστικά πρόσωπα και την ικανότητα να συναρμολογούν ένα απεριόριστο σύμπαν από τουβλάκια, αλλά και να αποκτούν μαγικές ικανότητες μαγικές, ανθρώπινα συναισθήματα, τρισδιάστατες προσωπικότητες, ενώ μιλούν με αξέχαστες ατάκες που θα λυγίσουν το ενήλικο κοινό.
Οι αυτοαναφορές εμφανίζονται στην οθόνη με χαριτωμένη εκκεντρικότητα, ενώ παρελαύνουν όχι μόνο τα γνωστά, κλασικά Lego, αλλά και όλες οι «ειδικές εκδόσεις», στην ιστορία της εταιρείας, από τη Χελόου Κίτι και τον Σακίλ Ο’ Νιλ (με τη φωνή του ίδιου), μέχρι τον Μπάτμαν, τους ήρωες του «Πολέμου των Αστρων» και… τον Αβραάμ Λίνκολν, με τον πιο αυτοσαρκαστικό τρόπο.
Πέρα, όμως, από τη δημιουργικότητα των εικόνων, η ακόμα μεγαλύτερη φαντασία βρίσκεται στο σενάριο, με την περιπέτεια του Εμετ και των κατ’ ανάγκη φίλων του να εκτυλίσσεται ακριβώς με τους κανόνες που σκέφτεται, στιγμή με τη στιγμή, ένα παιδί που παίζει με τα Lego του στο χαλί: δηλαδή, χωρίς καθόλου κανόνες, σ’ ένα σύμπαν όπου όλα επιτρέπονται, όλα διορθώνονται, η υπέρβαση είναι εύκολα προσεγγίσιμη και η ψυχή του παραμένει ακαταμάχητα καλοπροαίρετη και ιδεαλιστική, γεμάτη αγάπη και πίστη στο ότι οι πιο κακοί ήρωες μπορούν να γίνουν καλοί αν κάποιος νοιαστεί γι’ αυτούς.
Σε μια κωμωδία χωρίς όρια, με εικόνες χωρίς ορίζοντα, δεν είναι μόνο τα παιδιά που θα ενθουσιαστούν με την «Ταινία Lego»: είναι και οι μεγαλύτεροι, που χωρίς ίχνος προσπάθειας θα παραδοθούν σε μια ευκαιρία να αδειάσουν το μυαλό τους και να σκεφτούν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ενώσουν δυο πλαστικά τουβλάκια για να φτιάξουν ένα νέο, μαγικό κόσμο, όπως παλιά.