ΔΕΥΤΕΡΑ 10 Μαρτίου - Ώρα 21.30
ΟΙ ΔΙΑΡΡΗΚΤΕΣ (Le casse)
Γαλλική ταινία παραγωγής 1971
Σκηνοθεσία: Ανρί Βερνέιγ.
Σενάριο: Ανρί Βερνέιγ, ΒάχεΚατσα.
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Ομάρ Σαρίφ, Ρομπερ Οσέν, Ντάιαν Κάνον, Νικόλ Καλφάν.
Διάρκεια. 120 λεπτά
Ένας από τους κορυφαίους διαρρήκτες της Ευρώπης φτάνει στην Αθήνα, μαζί με το επιτελείο του και τα τελειότερα τεχνικά μέσα, για να πετύχει μερικά "κόλπα" και να βάλει στο χέρι σπάνια σμαράγδια. Ο αστυνόμος όμως Ζαχαρίας βάζει μπροστά κάθε μέσο για να πετύχει να του αποσπάσει τα σμαράγδια...
Είναι ταινία θεάματος όπου εκτός από το τρελό αυτοκινητοκυνηγητό δίνεται η ευκαιρία στον Jean-PaulBelmondo να παρουσιάσει τις ζογκλερικές ικανότητές του στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά. Η ιδιοφυία του σκηνοθέτη HenriVerneuil έγκειται στο γεγονός ότι σίγουρα δεν ήλθε στην Αθήνα με τις λεπτομέρειες των γυρισμάτων των εξωτερικών πλάνων στην βαλίτσα του. Σίγουρα γύρισε με αμάξι την Αθήνα και τα πέριξ και ότι του έκανε εντύπωση και τον ενέπνεε το έκανε σκηνικό του. Παράδειγμα είναι το μπάζωμα των νταμαριών στο Αττικό Άλσος στο Γαλάτσι και το λούναπαρκRodeo στο Παλιό Φάληρο.
Η ταινία έχει μια ιδιαιτερότητα για μας αφού γυρίστηκε εξολοκλήρου στην χώρα μας. Καστέλα, Προφήτης Ηλίας, Νέο Φάληρο και γύρο περιοχές γίνονται πίστα του πιο τρελού κυνηγητού αυτοκινήτων στην ιστορία του σινεμά. Υπάρχουν και άλλες ταινίες με παρόμοιες κούρσες {Σαν Φρατζίσκο πχ.}. αλλά για εμάς που ξέρουμε τις περιοχές αυτές του Πειραιά, μας προκαλεί δέος και η σκέψη ότι θα τρέχαμε αυτές τις διαδρομές με αυτό τον τρόπο. Αιφνιδιάζει η εικόνα με την ακροβατική στάση του άνδρα, που κυριολεκτικά κρέμεται από το όχημα, ενώ αυτό κινείται. Ταυτόχρονα, η φωτογραφική ματιά συγκινεί, γιατί παρουσιάζει μια διαφορετική Αθήνα, αυτή της δεκαετίας του ΄70. Κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί, ότι συχνά τα μέσα μαζικής μεταφοράς γέμιζαν ασφυκτικά και οι τελευταίοι επιβάτες σκαρφάλωναν ριψοκίνδυνα στην πόρτα για να μπουν μέσα, έστω και την τελευταία στιγμή. Όμως, αυτός ο κύριος δεν είναι επιβάτης και ο δρόμος -αν και λεωφόρος- εκείνη την ώρα, δείχνει να έχει φυσιολογική κίνηση. Με άλλα λόγια, ετοιμαστείτε για την αποκάλυψη του γρίφου, που είναι κινηματογραφικός! Πρόκειται για τον Ζαν Πολ Μπελμοντό, που πρωταγωνιστεί στη γαλλική ταινία Le Casse (Οι Διαρρήκτες) και προσπαθεί να ξεφύγει από τους Έλληνες αστυνομικούς, που τον καταδιώκουν. Επικεφαλής της καταδίωξης είναι ο Ομάρ Σαρίφ, που εκπροσωπεί τον νόμο, αλλά ο ίδιος είναι βαθιά διεφθαρμένος. Καθόλου πρωτότυπο σενάριο για την ελληνική πραγματικότητα, αλλά η αναδρομική ματιά στη Βασιλίσσης Σοφίας φέρνει νοσταλγία, καθώς το έγχρωμο φιλμ μας δίνει μια ενδιαφέρουσα οπτική γωνία της Πλατείας Μαβίλη του 1971. Τα επόμενα καρέ του φιλμ αποτυπώνουν άλλα σημεία της Αθήνας, με τα μπλε λεωφορεία, τα τρίκυκλα και τις βέσπες στους δρόμους.
ΟΙ ΔΙΑΡΡΗΚΤΕΣ (Le casse)
Γαλλική ταινία παραγωγής 1971
Σκηνοθεσία: Ανρί Βερνέιγ.
Σενάριο: Ανρί Βερνέιγ, ΒάχεΚατσα.
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Ομάρ Σαρίφ, Ρομπερ Οσέν, Ντάιαν Κάνον, Νικόλ Καλφάν.
Διάρκεια. 120 λεπτά
Ένας από τους κορυφαίους διαρρήκτες της Ευρώπης φτάνει στην Αθήνα, μαζί με το επιτελείο του και τα τελειότερα τεχνικά μέσα, για να πετύχει μερικά "κόλπα" και να βάλει στο χέρι σπάνια σμαράγδια. Ο αστυνόμος όμως Ζαχαρίας βάζει μπροστά κάθε μέσο για να πετύχει να του αποσπάσει τα σμαράγδια...
Είναι ταινία θεάματος όπου εκτός από το τρελό αυτοκινητοκυνηγητό δίνεται η ευκαιρία στον Jean-PaulBelmondo να παρουσιάσει τις ζογκλερικές ικανότητές του στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά. Η ιδιοφυία του σκηνοθέτη HenriVerneuil έγκειται στο γεγονός ότι σίγουρα δεν ήλθε στην Αθήνα με τις λεπτομέρειες των γυρισμάτων των εξωτερικών πλάνων στην βαλίτσα του. Σίγουρα γύρισε με αμάξι την Αθήνα και τα πέριξ και ότι του έκανε εντύπωση και τον ενέπνεε το έκανε σκηνικό του. Παράδειγμα είναι το μπάζωμα των νταμαριών στο Αττικό Άλσος στο Γαλάτσι και το λούναπαρκRodeo στο Παλιό Φάληρο.
Η ταινία έχει μια ιδιαιτερότητα για μας αφού γυρίστηκε εξολοκλήρου στην χώρα μας. Καστέλα, Προφήτης Ηλίας, Νέο Φάληρο και γύρο περιοχές γίνονται πίστα του πιο τρελού κυνηγητού αυτοκινήτων στην ιστορία του σινεμά. Υπάρχουν και άλλες ταινίες με παρόμοιες κούρσες {Σαν Φρατζίσκο πχ.}. αλλά για εμάς που ξέρουμε τις περιοχές αυτές του Πειραιά, μας προκαλεί δέος και η σκέψη ότι θα τρέχαμε αυτές τις διαδρομές με αυτό τον τρόπο. Αιφνιδιάζει η εικόνα με την ακροβατική στάση του άνδρα, που κυριολεκτικά κρέμεται από το όχημα, ενώ αυτό κινείται. Ταυτόχρονα, η φωτογραφική ματιά συγκινεί, γιατί παρουσιάζει μια διαφορετική Αθήνα, αυτή της δεκαετίας του ΄70. Κάποιος θα μπορούσε να σκεφτεί, ότι συχνά τα μέσα μαζικής μεταφοράς γέμιζαν ασφυκτικά και οι τελευταίοι επιβάτες σκαρφάλωναν ριψοκίνδυνα στην πόρτα για να μπουν μέσα, έστω και την τελευταία στιγμή. Όμως, αυτός ο κύριος δεν είναι επιβάτης και ο δρόμος -αν και λεωφόρος- εκείνη την ώρα, δείχνει να έχει φυσιολογική κίνηση. Με άλλα λόγια, ετοιμαστείτε για την αποκάλυψη του γρίφου, που είναι κινηματογραφικός! Πρόκειται για τον Ζαν Πολ Μπελμοντό, που πρωταγωνιστεί στη γαλλική ταινία Le Casse (Οι Διαρρήκτες) και προσπαθεί να ξεφύγει από τους Έλληνες αστυνομικούς, που τον καταδιώκουν. Επικεφαλής της καταδίωξης είναι ο Ομάρ Σαρίφ, που εκπροσωπεί τον νόμο, αλλά ο ίδιος είναι βαθιά διεφθαρμένος. Καθόλου πρωτότυπο σενάριο για την ελληνική πραγματικότητα, αλλά η αναδρομική ματιά στη Βασιλίσσης Σοφίας φέρνει νοσταλγία, καθώς το έγχρωμο φιλμ μας δίνει μια ενδιαφέρουσα οπτική γωνία της Πλατείας Μαβίλη του 1971. Τα επόμενα καρέ του φιλμ αποτυπώνουν άλλα σημεία της Αθήνας, με τα μπλε λεωφορεία, τα τρίκυκλα και τις βέσπες στους δρόμους.